Hořčík

Společně s vápníkem patří mezi nejdůležitější minerály vůbec. I přesto, že v našem těle je obsaženo přibližně 30g tohoto prvku, pomáhá v prevenci mnoha chronických nemocí. Mnoho lidí však trpí jeho nedostatkem, protože konzumují příliš mnoho průmyslově upravovaných potravin s nízkým obsahem magnézia.

K čemu slouží?

Hořčík se účastní tvorby energie, hraje důležitou roli při nervových funkcích a svalové relaxace, je důležitým prvkem při tvorbě kostí a zubů. Společně s vápníkem a draslíkem reguluje srdeční rytmus a krevní srážlivost a pomáhá při tvorbě a využit inzulínu. Pravidelný a přiměřený příjem hořčíku může pomáhat v prevenci cukrovky II.typu (tj. nezávislé na podáván inzulínu). Hořčík také uvolňuje svaly, takže je skvělým doplňkem při sportovní činnosti a chronické únavě.

Kde jej najdeme?

Dobrým zdrojem hořčíku jsou celá zrna, luštěniny, ořechy, tmavozelená listová zelenina, z živočišných zdrojů někteří zástupci mořské fauny (korýši, mekkýši).

DDD: Dospělí 300 mg denně.

Víte, že...

Hořčík je vhodné užívat společně s vápníkem v poměru 1:2,5 , jinak dochází ke snížen jejich účinku?



Škola zdravého vaření