Karnitin - tipy pro správnou výživu

Jak užívat karnitin?

L-karnitin by měl být používán ráno, při obědě a brzy odpoledne, podobně jako některé vitaminy. Nedoporučuje se užívání L-karnitinu večer nebo před spaním, protože zvýšená dávka může vést k vyšší aktivitě a může ztížit usínání.

L- karnitin užívejte v menších dávkách ( cca 500 mg), při jídle nebo po něm.

Karnitin a děti:

Je-li vaše dítě zdravé a přijímá vyváženou stravu, nemělo by potřebovat žádný L-karnitin navíc. Doplňkový L-karnitin však může být příznivý pro zdraví dětí, které přijímají vegetariánskou stravu, mají nadváhu nebo nejsou aktivní, popř. trpí chorobami, jako například cukrovka a růstové poruchy popřípadě časté infekce.

Jaká je účinná dávka?

Dospělí – nárazově 500 mg, optimálně 2x denně.
Děti (3 -10 let) – 100-200 mg za den (vhodné rozdělit do 2 dávek)

Poznámka: Dlouhodobé podávání nevede k návyku.

Kdy neužívat L-Karnitin:

Lidé s ledvinovou či jaterní poruchou případně cukrovkou by neměli užívat karnitin bez souhlasu lékaře. U kardiaků by měl být užíván také jen s lékařským dohledem.



Škola zdravého vaření